Akademia IT
- klasa I – robotyka z ozobotem,
- Klasa II-III – programowanie w scratch’u.
Zajęcia dla klas I-III umożliwiają dzieciom postawienie pierwszych kroków w pisaniu własnych programów komputerowych. W ich trakcie dzieci poznają podstawowe pojęcia i mechanizmy tworzenia kodów oraz samodzielnie tworzą swoje pierwsze skrypty. Uczniowie zapoznawani są ze środowiskiem Scratch oraz wykorzystują ten program przy tworzeniu algorytmów mających na celu rozwiązanie postawionego zadania. Celem zajęć jest obudzenie logicznego i twórczego myślenia, aby uczeń nie tylko rozwijał swoje zainteresowania, ale został zainspirowany poprzez programowanie do algorytmicznego rozumowania.
- klasa IV-VIII – przygotowanie do kuratoryjnego konkursu z informatyki.
W zajęciach uczestniczą dzieci uzdolnione w naukach ścisłych. Są to zajęcia z technologii informatycznych (opanowanie edytora tekstu, arkusza kalkulacyjnego, programu graficznego GIMP), teorii informatyki, pojęć informatycznych, algorytmiki oraz programowania.