
Elementy programowania
Innowacja pedagogiczna pt. „Spotkanie ze Scratchem – programowanie w klasach II-III w szkole podstawowej”.
Zajęcia, które umożliwiają dzieciom postawienie pierwszych kroków w pisaniu własnych programów komputerowych. W ich trakcie dzieci poznają podstawowe pojęcia i mechanizmy tworzenia kodów oraz samodzielnie tworzą swoje pierwsze skrypty. Uczniowie zapoznawani są ze środowiskiem Scratch oraz wykorzystują ten program przy tworzeniu algorytmów mających na celu rozwiązanie postawionego zadania. Celem zajęć jest obudzenie logicznego i twórczego myślenia, aby uczeń nie tylko rozwijał swoje zainteresowania, ale został zainspirowany poprzez programowanie do algorytmicznego rozumowania.

Tenis
W zależności od wieku i poziomu zaawansowania na zajęciach tenisa uczniowie zapoznają się ze specyfiką dyscypliny, z ciężarem rakiety i piłki, z podstawowymi przepisami gry, techniką podstawowych uderzeń, chwytami rakiety. Duży nacisk kładziony jest na rozwój koordynacji ruchowej, prawidłowe poruszanie się po korcie i ustawianie do piłki, rozwój szybkości i zwrotności, propagowanie zdrowego współzawodnictwa zarówno indywidualnego jak i zespołowego, zrozumienie znaczenia systematycznej pracy, wykorzystanie zdobytych umiejętności w grach na punkty, zarówno singlowych, jak i deblowych, doskonalenie pracy nóg, a także zapoznanie z zagadnieniami psychologii sportu.

Zajęcia teatralne
Na zajęciach teatralnych dzieci uczestniczą w szeregu gier i zabaw integracyjnych. Rozwijają swoje umiejętności aktorskie, a także kreatywność i umiejętność pracy w zespole. Ćwiczą dykcję i emisję głosu. W trakcie zajęć dzieci dowiadują się m. in. jak pięknie recytować, w jaki sposób wyrażać emocje i różne sytuacje życiowe za pomocą pantomimy, poznają budowę teatru i warsztat pracy aktora teatralnego. Priorytetem owych zajęć jest nauczenie dzieci sztuki akceptacji swoich niedoskonałości i przełamania nieśmiałości. Spotkania koła teatralnego pomagają dzieciom umocnić wiarę w siebie i w swoje możliwości oraz wyzwolić w sobie pokłady aktywności twórczej.

ABC szachów i gier planszowych
Głównym celem tych zajęć jest rozbudzanie zainteresowania dzieci grą w szachy oraz inne gry planszowe. Uczestnictwo w zajęciach umożliwi poznanie reguł, terminów i strategii gry w szachy, warcaby, młynek, chińczyka, statki itd. Ponadto na zajęciach uczniowie rozwijają wyobraźnię i logiczne myślenie, uczą się zasad współzawodnictwa oraz umiejętności przestrzegania ustalonych zasad gier.

Akademia informatyczna
Dodatkowe zajęcia skierowane dla tych, którzy chcą rozwijać swoje zainteresowania informatyczne. Adresowane są dla uczniów V i VI klasy. Celem zajęć jest zapoznanie z najnowszymi programami i ich wykorzystaniem oraz pobudzanie aktywności uczniów, rozwijanie indywidualnych zainteresowań, rozbudzanie kreatywności, umiejętności dzielenia się wiedzą.

Poznawanie przez doświadczenie
W trakcie zajęć uczniowie odkrywają świat poprzez obserwacje, badania i eksperymenty z obszaru chemii, fizyki, geografii, biologii, a nawet inżynierii. Dzieci same doświadczają i eksperymentują z różnymi pomocami edukacyjnymi i nabywają przekonania, że nauka może być ciekawa i interesująca.

Zespół Taneczny
Głównym celem zajęć tanecznych jest rozwijanie zainteresowań tanecznych uczniów (przede wszystkim w zakresie tańca ludowego i narodowego) oraz zachęcanie do aktywnego spędzania czasu wolnego. Program obejmuje naukę i doskonalenie kroków podstawowych krakowiaka, polki, oberka, poloneza, mazura, kujawiaka oraz opanowanie techniki tańca ludowego i narodowego. W trakcie zajęć dzieci rozwijają poczucie rytmu, estetykę ruchową, ekspresję twórczą, a także pokonują nieśmiałość i budują pozytywne relacje z rówieśnikami.

Akademia Smaku
Na zajęciach akademii smaku uczniowie zapoznawani są z wpływem właściwej, zbilansowanej diety na jakość życia człowieka, poznają zasady zdrowego żywienia, a także zagrożenia wynikające z niewłaściwego doboru produktów spożywczych. Ponadto uczą się stosować w życiu codziennym podstawowe zasady żywieniowe, dotyczące jakości i ilości spożywanych pokarmów. Podczas zajęć uczniowie w praktyce stosują poznaną wiedzę i zgodnie z zasadami higieny i savoir-vivre przygotowują posiłki.

Komunikacja obrazem
Zajęcia związane są z poznawaniem, interpretacją i tworzeniem obrazów lub obiektów w kontekście komunikacji językiem różnorodnych znaków. „Percepcja nie ma w sobie nic z mechanicznej wierności kamery” – napisał teoretyk sztuki Rudolf Arnheim. Zmysłowe doświadczenia są niezbędne w rozwoju intelektualnym, a każde rozumowanie możemy przekształcić w zdolność tworzenia. Wykorzystujemy literaturę, poezję, sztukę i muzykę, aby widzenie świata stawało się aktywnym i radosnym działaniem.